Mini tary migdałowo-pomarańczowe z gruszkami




Mini tary migdałowo-pomarańczowe z gruszkami







           
        Na jesieni zrobiłam z myślą o deserach kilka słoiczków gruszek w pomarańczowym syropie. Większość już zużyłam do deserów. Dobrze jednak, że zostały jeszcze dwa, bo kilka dni temu natknęłam się w internecie na mini tarty z gruszkami. Gdy je zobaczyłam od razu pomyślałam o moich gruszkach. Troszkę pozmieniałam, żeby się komponowało z pomarańczową nutą owoców i tym sposobem wyszły fantastyczne tarty, które co tu mówić zniknęły w mgnieniu oka. Zrobiłam dwie wersje. W pierwszej dałam całe połówki gruszek i polałam po upieczeniu roztopioną deserową czekoladą, w drugiej gruszki pokroiłam w dużą kostkę i posypałam płatkami migdałowymi. Dodatkowo delikatnie oprószyłam cukrem pudrem.


Mini tary migdałowo-pomarańczowe z gruszkami

Mini tarty migdałowo-pomarańczowe z gruszką - przepis
Składniki na 8szt.

Kruche ciasto na spód: 
  • 250 g przesianej mąki
  • 125 g masła
  • 75 g cukru pudru
  • 1 jajko
  • skórka otarta z jednej pomarańczy   
  • papier pergaminowy i fasola (lub ceramiczne kuleczki)

Przesiać mąkę na stolnicę.  Dodać pokrojone na kawałki masło i usiekać do konsystencji kaszy. Wbić jajko, wsypać cukier i skórkę otartą z pomarańczy (wcześniej dobrze wyszorowanej i sparzonej wrzątkiem). Szybko zagnieść miękkie plastyczne ciasto.  Zawinąć w folię i włożyć do lodówki na  godzinę.

Nagrzać piekarnik do  180 ° C. Wyjąć ciasto z lodówki, rozwałkować  na posypanej mąką stolnicy na  grubość 2 do 3mm. Wyciąć koła o średnicy nieco większej niż średnica foremek.  Foremki natłuścić i wylepić   wyciętymi z ciasta kołami. Nakłuć gęsto widelcem. Spód przykryć krążkami pergaminu  i umieścić na nich fasolę lub ceramiczne kulki. Piec 10 minut na jasnozłoty kolor.

Krem migdałowy:
  •  100 g zmielonych migdałów
  •  2 jajka
  •  50g masła
  •  1 łyżka likieru migdałowego
  •  60 g cukru
  •  1 łyżka śmietany
  •  8 połówek gruszek w pomarańczowym syropie

Utrzeć miękkie  masło z cukrem. Dodać jajka, zmielone migdały, śmietanę i likier migdałowy. Wszystko dokładnie wymieszać. Rozłożyć krem na podpieczonych tartach.
Z każdej połówki gruszki odciąć koniec tak aby otrzymać zgrabne półkule.
Umieścić połówki gruszek na kremie, wypukłą stroną do góry. Wstawić ponownie do piekarnika i zapiekać jeszcze 20 minut. Wystudzić.

Do dekoracji:
  • cukier puder
  • roztopiona czekolada 
  • prażone płatki migdałowe
  • świeże listki melisy

Wyjąć z foremek i udekorować czekoladą, prażonymi płatkami migdałowymi, listkami melisy  i cukrem pudrem.

Mini tary migdałowo-pomarańczowe z gruszkami - podobne przepisy:
Mini tarty jeżynowe z białą czekoladą
Mini tarty z jabłkami grójeckimi i trójniakiem

Smacznego :)
Aronia


COMMENTS

4 komentarze:

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ